mandag den 15. august 2011

Retro baby

Som nyudklækket "hæklerinde" har jeg kastet mig over en del baby projekter. Der er jo det smarte ved baby accessories, at de ganske enkelt er bitte små. Og dermed hurtige at hækle. Det passer udemærket til mit temperament, da jeg synes, det er langt sjovere at påbegynde projekter end at afslutte dem.

Da min kusine er den eneste højgravide, jeg kender, er det derfor hende, det går ud over. Heldigvis er min kusine helt med på de retrofarver, som jeg holder mest af, så hendes kommende søn får lov at være min første prøveklud. I anledningen af den nærtstående fødsel har jeg hæklet en lille babypakke. Den består af et styks suttekæde, som jeg har lært at hækle her. Jeg er senere blevet klar over, at der jo selvfølgelig er nogle sikkerhedsforanstaltninger, når man laver babyting. I suttekædens tilfælde betyder det, at den må have en længde på max 22 cm! På grund af kvælningsrisiko, naturligvis. Og hvem gider at have leveret en galge til en nybagt mor... nej vel?

Da jeg jo absolut gudedyrker min gamle studiekammerats blog Farmorfabrikken, er alle mine første projekter fra dennes DIY.
Derfra har jeg også lavet en lille savlesmæk, ifald den lille ny herre ikke kan holde spyttet indenfor. Og det kan de jo ikke.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...