torsdag den 17. november 2011

Jeg synes, vi skal købe et elsdyr-hoved!

Jeg har købt denne lille fine ting hos Tiger, som jeg er helt vild med.

Og nej, det er ikke et elsdyr, det ved jeg godt. Men sådan et sælger de nemlig også i Tiger, og det fik mig til at tænke på en historie, som min mor og jeg stadig kan gå og grine lidt af.

Engang i 80´erne boede min mor og jeg i et kollektiv. En sommer tog hele kollektivet afsted til Frankrig i en lille varevogn. Altså en chauffør + co-driver foran og resten af os bagi varevognen. Man var vist ikke så obs på det med sikkerhedsseler (eller bare... sæder) dengang.
Undervejs skal jeg jo underholdes, og min mor læser et Anders And blad højt for mig, imens de andre snakker om løst og fast. På et tidspunkt spørger chaufføren, Jesper, hvad vi andre synes, vi skal købe i grænsekiosken? "Jeg synes, vi skal købe et elsdyr-hoved" råber min mor (som stadig læser op af Anders And og ikke har hørt samtalen bag os. Ja... så kunne de tænke lidt over dén :)
Senere råber min mor forøvrigt "Stop den bil!" (igen..Anders And) lige da vi er midt i et lyskryds, og Jesper knalder bremserne i midt i krydset. Det var en ganske interessant sommer, skal jeg sige jer.

Nå... til den mere kreative afdeling, så har jeg lavet et par halskædevedhæng i porcelæn. Er lige ved at lære materialet at kende, så de er ikke heeelt, som jeg ønskede, men de er da søde nok.




Og sidst men ikke mindst, så er der snart gaver på vej til Lone og Jannie, som har meldt sig i min gaveleg. Pakkeleg. Whatever. I ved, hvad jeg mener.


Nu er det snart fredag. Kys det nu...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...