onsdag den 14. december 2011

Bidt af en gal bogbinder

Som tidligere nævnt beskæftiger jeg mig med at lære gammeldags bogbinding for tiden. Og jeg elsker det! Det er et fantastisk håndværk. Nu kan jeg endelig fremvise min første bog, som jeg har lavet til mig selv. Jeg har før det lavet kalendere på bestilling, men nu blev der tid til at fremstille min egen bog. Og jeg er smadder begejstret for den, jeg synes simpelthen, den er så flot!

 Vi starter med et billede af den færdige bog


Den er A4 format og har sort læderryg og hjørner, guldtryk med navn i ryggen og så omslag med tapet, jeg har købt hos Junette. Inden i er det almindeligt linieret papir.



Sådan så den ud i morges og undervejs




Jeg er pave stolt. Og totalt hooked på bogbinding. Er igang med næste projekt :-) Det tager en 3 dages tid at lave en bog.

Ellers sker der jo ikke vildt meget på bloggen -Jeg har gang i mange ting og har ikke samme overskud til nettet, som tidligere. Ved ikke engang, hvor langt vi er i jule blogchallenge... Men det er dejligt at opleve at være smadret, fordi man er godt brugt sidst på dagen, fremfor at være det, fordi man har stirret katatonisk ind i væggen hele dagen :-)

9 kommentarer:

  1. Hatten af - kan godt forstå, at du er stolt. Den er super flot ! :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke med din nye bog, den er meget flot ;-)

    SvarSlet
  3. Årh jeg elsker den! Hvor ville den være lækker at have i køkkenet til opskrifter. Jeg har også prøvet at bogbinde, men det er ved at være lang tid siden. Min mor er mega god til det, så det kan være jeg skal overtale hende til at binde sådan en smuksak til mig! :)

    Klem Pernille

    SvarSlet
  4. Ellers kan det være, jeg får tid til det efter jul, Pernille :-) Hvor binder din mor bøger ind henne? Jeg vil jo vildt gerne fortsætte efter jeg stopper i værkstedet engang, men ved ikke, hvor man kan få adgang til redskaberne.

    Og tak for jeres søde kommentarer alle sammen! :-)

    SvarSlet
  5. Wow, hvor er den flot! Og lækkert tapet du har fundet! Mon det er det fra Ferm Living?

    SvarSlet
  6. K...ft, den er lækker! Hatten af for det stykke håndværk. Superblæret at eje sådan en bog!

    SvarSlet
  7. Den er virkelig, virkelig fin. Og tapetet er blandt mine favoritter. Hvad med en give away med en lignende bog!??

    SvarSlet
  8. Tusinde tak igen :-) Dejligt med feedback.

    Malene; det er en fremragende idé. Sådan en sætter jeg igang efter jul. Lige nu skal der lige produceres julegaver :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er den fin!! :-D Super god idé, og kreativ måde, at bruge tapet på.. Sådan et værktøj til bogbinding, hvor køber man det henne?? ;-) hehe.. kunne da være sjovt at prøve kræfter med
    knus Anne

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...