fredag den 13. januar 2012

nyt projekt; æsker

Jeg har kastet mig over et nyt spændende projekt på værkstedet; jeg laver æsker på bogbindermetoden. Jeg har længe ledt efter æsker til værktøj ligesom dem, vi har i virkstedet med bogbinderværktøj i. De er simpelthen så mega praktiske og lækre. Nu laver jeg så nogen selv under kyndig vejledning. De bliver efter sigende så holdbare, at man kan hoppe på dem. Det har jeg dog ikke tænkt mig at afprøve.

Den ene bliver i gult læder med sort papirbeklædning indeni, og den anden grå læder med blå beklædning indeni. 

Lidt billeder fra processen:



Her ses den æske, jeg efterligner bagerst i billedet

 Her står bundene og lågene i pres, efter de er blevet beklædt indvendig


Og til sidst et par billederne af de æsker, jeg kopierer(mine blir så lidt mere funky i farverne):



Jeg glæder mig til at vise jer det færdige resultat :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...