mandag den 6. februar 2012

Nørkleriget broderer petit fours

Et indlæg, der ikke handler om bogbinderi?? Jo det er sandt...Nørkleriget har kastet sig over noget andet (dog med bogbindingen kørende på sidelinien....selvfølgelig)

Det nye projekt er en mørkeblå læderpung med et lille broderi i siden. Pungen laves med henblik på salg i værkstedet, men når den er færdig vil jeg helt sikkert lave en mere til mig selv. De er helt vildt fine og perfekt til mobilen eller pengene eller makeuppen.

Broderiet er syet med bitte små sting, som jeg troede hed Petit Fours. Det gør det jo så ikke... :-) Det hedder Petit Point og er en meget fin teknik, der giver et smukt broderi, synes jeg. Kræver et ret godt syn eller en lup...

Her kan I se den ene side af mit lille (selv-designede) broderi, som i sidste ende skal være tosidigt og sidde i pungens ene side, som et lille "mærke":


Og her pungen, som er klar til lynlås (sys med en gul tråd i stil med den gule i broderiet), og mærket som nu er færdigbroderet og syet sammen i kanterne:


Jeg glæder mig meget til at se resultatet, og deler selvfølgelig her på bloggen, med mindre det er gået fuldstændigt galt undervejs (in which case jeg sikkert OGSÅ deler resultatet med jer :) Jeg er ikke ret vant til at sy, og da slet ikke i skind. Er læder og skind egentlig det samme?

God mandag!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...