søndag den 13. maj 2012

Gamle børnebøger

Jeg har et eller andet med gamle børnebøger. Kan ikke lade være at kigge efter dem på loppemarkeder, og efterhånden er jeg ved at have en del rigtigt fine, som jeg godt kan lide at kigge på. Planen er at de skal op i den tallerkenhylde, vi har købt, når den engang er blevet gjort istand. Her er et lille udvalg:







Det der er så fantastisk ved dem er selvfølgelig illustrationerne. Selve historien har ikke haft nogen betydning i mit valg af bøger, min datter er alligevel for stor til de fleste af dem. En af dem, med særligt fine illustrationer er denne, som jeg skal vise jer mere fra en dag:


Og så var der jo også Fridolin, som jeg tidligere har vist frem. Det er nok den, der har de mest fantastiske illustrationer.


Fantastiske tegninger...

Der vil helt sikkert komme flere bøger til samlingen med tiden, men for tiden forsøger jeg at lukke øjnene, når jeg går forbi dén sektion af loppemarkederne, fordi jeg vist efterhånden har nok til at pryde min væg i den fine tallerkenrække.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...