tirsdag den 29. maj 2012

Sig hej til min nye gamle dame! Pfaff 332

Nu skal I altså se... mit seneste loppefund. Dvs min kærestes seneste loppefund. Jeg har længe ønsket mig en gammel Pfaff maskine, fordi jeg efterhånden mange steder har fået at vide, at de er de bedste til at sy igennem skind, pressenning osv. Og så fik jeg denne her gamle dame af min kæreste. En Pfaff 332 fra 50erne. Hvis man googler modellen, kommer følgende blandt andet op: "Hvis du vil have en maskine, der kan sy igennem absolut alt, så er det den. Den er stærk som en okse."

Det første, der skete da vi satte den til var at den begyndte at sy selv og efter kort tid sydede pedalen, som om der var noget der kogte indeni den..og kort efter kom der røg ud. Lige lovligt spændende. Men nu har vi fået en ny pedal til den, og nu virker den sgu! Selvom den er gammel, er den totalt smart indrettet. Og så er jeg altså lidt vild med dens old school look. Den er sølvgrøn :-) Her skal I bare se:


Der er en miliard dimser og trykfødder med til den. Måske også en overtransportør.. kan ikke helt identificere den største af dimserne....


Så NU skal der syes igen! :-) Har nogle fine skindrester, der ligger og venter.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...